BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

                                              CAPITOLUL  I.
                        

                                DISPOZITII GENERALE.

Art. 1. Denumire.

Denumirea partidului este:

PARTIDUL ROMANILOR DIN EUROPA, prescurtat P.R.E.

Art. 2. Infiintare.

PARTIDUL ROMANILOR DIN EUROPA se constituie prin adeziunea libera a cetatenilor romani sau straini de nationalitate romana care isi insusesc statutul si principiile sale.

Art. 3. Insemnul si semnul electoral.

Insemnul si semnul electoral al partidului este format din: cap de fiara, cu limba de sarpe scoasa si cu o tepusa infipta in gat, corp de reptila si coada de sarpe cu clopotei ridicata, pe fond verde, identificata in anexa nr. 1, parte integranta a prezentului Statut.

Art. 4. Sediul.

Sediul central al Partidului Romanilor din Europa este in Timisoara str. Dr. Grigore T. Popa nr. 47.

Art. 5. Statutul juridic.

a)        Partidul Romanilor din Europa este persoana juridica romana de drept public,
b)        Partidul isi desfasoara activitatea numai in scopuri politice, in conformitate cu legislatia in vigoare, prezentul statut si regulamentele de organizare si functionare;
c)        Partidul isi desfasoara activitatea pe trei nivele de organizare:
1.        Local - comune, orase, municipii si sectoarele municipiului Bucuresti;
2.        Judetean;
3.        National
d)        Se pot constitui organizatii de nivelul 1 si 2 si in strainatate cu membri de partid cetateni romani si/sau straini de nationalitate romana sau au avut cetatenia romana;
e)        La nivel local, se pot constitui grupe de partid, pe raza centrelor si a sectiilor de votare. Acestea au numai atributii executive in timpul campaniilor electorale. Grupa se poate constitui cand pe teritoriul respectiv sunt cel putin 3 membri.

Art. 6. Definire si principii.

PARTIDUL ROMANILOR DIN EUROPA este o formatiune politica reformatoare de centru, in slujba intereselor generale ale Romaniei, care apara demnitatea fiintei umane, drepturile si libertatile ei, egalitatea de sanse; promoveaza democratia, pluralismul si statul de drept ca baza a convietuirii in libertate; promoveaza, din perspectiva economiei de piata, modernizarea si solidaritatea sociala; se alatura intereselor comunitatilor internationale fundamentata pe pace si respectul drepturilor omului.
Partidul Romanilor din Europa este un partid deschis care cultiva meritul personal, competitia loiala a persoanelor si proiectelor.

Art. 7. Obiective:

Partidul Romanilor din Europa se constituie pentru a promova un nou mod de a face politica, FAPTE NU MINCIUNI, ghidata de interesul public, si isi propune urmatoarele obiective pentru a scoate Romania din criza:
     -   promovarea in functii administrative de conducere a          persoanelor capabile si care doresc cu adevarat sa transforme Romania intr-o tara civilizata si prospera, indiferent de etnia din care fac parte sau religia in care cred.
-        reformarea economiei;
-        sprijinirea serviciilor de securitate (un stat este puternic prin; economie puternica si servicii de securitate puternice), in interesul poporului;
-        confiscarea integrala a averiilor din tara si strainatate a oamenilor politici de dupa 1989, care au avut functii de conducere in administratie si nu numai , care nu pot justifica provenienta lor, si trecerea acestor bunuri in proprietatea statului;
-        responsabilizarea administratiei;
-        rentabilizarea activitatilor;
-        modernizarea legislatiei, (legi stricte, clare si impunerea respectari acestor legi de catre fiecare cetatean).
-        Refomarea si modernizarea justitiei;
-        combaterea coruptiei prin toate mijloacele legale;  pedepsirea celor care au initiat si promovat aceasta structura;
-        aplicarea efectiva a subsidiaritatii;
-        descentralizare administrativa; autonomie locala reala si functionala;
-        efectiva cooperare a grupurilor,cu valorificarea, in folosul public, a initiativelor si energiilor cetatenilor romani si/sau strainilor de nationalitate romana, indiferent de etnie si de religia in care cred;
-        colaborarea cu romanii din afara granitelor si promovarea lor in functii de conducere in administratie si alte domenii de activitate tinand cont de pregatire, experienta si de dorinta de schimbare in bine a Romaniei.
-        Legiferarea tuturor activitatilor utile societatii.

                                           CAPITOLUL II.

                                       MEMBRII PARTIDULUI.

                                             SECTIUNEA I.

                            DOBANDIREA CALITATII DE MEMBRU.

Art. 8. Dobandirea calitatii de membru.

Pot fi membri ai Partidului Romanilor din Europa cetatenii romani, cetatenii strainii care au avut cetatenie romana, cetatenii de nationalitate romana din afara tarii, care au implinit varsta de 18 ani si respecta valorile, principiile, programul si statutul partidului.

Art. 9. Primirea membrilor.

a)        Calitatea de membru al Partidului Romanilor din Europa se dobandeste pe baza unei cereri formulata in scris de cel interesat, care se depune la biroul organizatiei locale unde solicitantul isi are domiciliul, resedinta, locul de munca sau de studii.
b)        Cererea de primire in partid se aproba de catre biroul organizatiei locale.
c)        Pot solicita inscrierea in partid si cetateni romani sau de nationalitate romana care domiciliaza in strainatate si nu s-au inscris in filiala din tara unde isi au domiciliul sau resedinta. In acest caz, cererea de adeziune se depune la biroul organizatiei centrale din Timisoara care va tine evidenta acestora.
d)        Membrii partidului pot activa in cadrul altor organizatii decat cele de domiciliu, resedinta sau unde au locul de munca, cu aprobarea comitetului organizatiei judetene, municipale, a municipiului Bucuresti sau similar extern.
e)        Membrii partidului sunt membrii activi si membrii simpatizanti.

Art. 10. Aprobarea cererii de adeziune.

     a) Biroul organizatiei locale ia in discutie, individual, cererile de primire in partid si hotaraste, in termen de 30 zile, aprobarea sau respingerea acestora,
     b) In cazul aprobarii cererii, aderentul devine membru al partidului incepand cu data depuneri cererii. In momentul primirii legitimatiei, care atesta calitatea de membru, acesta depune si cotizatia stabilita la nivelul organizatiei pentru urmatoarele trei luni;
     c) Respingerea cererii se comunica in acest termen, motivandu-se in scris;
      d) Impotriva deciziei de respingere a cererii de inscriere in partid, cel interesat poate face contestatie la biroul judetean, a Municipiului Bucuresti sau similar extern, in 15 zile de la comunicare;
     e) Decizia biroului judetean, a Municipiului Bucuresti sau similar extern se comunica in termen de 30 de zile de la inregistrarea contestatiei si este definitiva.

Art. 11. Incompatibilitati.

Nu poate deveni membru al Partidului Romanilor din Europa persoana care:
a)        Se gaseste in una din situatiile de incompatibilitate prevazute de lege,
b)        Are interdictie judecatoreasca privind exercitarea drepturilor politice;
c)        A fost condamnata la o pedeapsa privata de libertate pentru o infractiune savarsita cu intentie.

Art. 12. Legitimarea membrilor.

a)        Fiecare membru al Partidului Romanilor din Europa va primi o legitimatie eliberata de catre organizatia judeteana, a Municipiului Bucuresti sau similar externa,
b)        Modelul legitimatiei se elaboreaza de secretariatul general si se aproba de Biroul Permanent National al partidului.

                                       SECTIUNEA II.

             SUSPENDAREA SI INCETAREA CALITATII DE MEMBRU.

Art. 13. Suspendarea calitatii de membru.

a)        Suspendarea voluntara se face pe baza unei cereri de suspendare adresata organizatiei in care membrul activeaza,
b)        Suspendarea de drept a calitatii de membru opereaza daca intervine o stare de incompatibilitate prevazuta de lege;
c)        Dupa incetarea starii de incompatibilitate, suspendarea inceteaza, la cerere, iar durata suspendarii este considerata vechime in partid.

Art. 14. Incetarea si pierderea calitatii de membru.

Calitatea de membru al Partidului Romanilor din Europa inceteaza si se poate pierde in urmatoarele cazuri:
a)        Demisie,
b)        Inscriere in alt partid politic;
c)        Excludere;
d)        Deces.

Art. 15. Excluderea membrilor Partidului Romanilor din Europa.

Membrii Partidului Romanilor din Europa pot fi exclusi pentru:
a)        Inactivitate nemotivata si prelungita,
b)        Neindeplinirea culpabila a obligatiilor prevazute in statut;
c)        Savarsirea unor fapte de natura sa aduca prejudicii morale sau materiale partidului;
d)        Incalcarea prevederilor statutului.
Masura excluderii din partid se hotaraste de organul colectiv de conducere cel mai restrans al organizatiei locale din care face parte respectivul membru.

                                   SECTIUNEA III.

             DREPTURI SI INDATORIRI ALE MEMBRILOR.

Art. 16. Drepturile membrilor Partidului Romanilor din Europa;

a)        Sa-si exprime in mod liber opiniile in orce problema supusa dezbaterii in cadrul partidului,
b)        Sa aiba initiative politice sau organizatorice, dezbatute in forul din care initiatorul face parte;
c)        Sa fie informati cu privire la activitatea partidului si a hotararilor forurilor de conducere ale acestuia;
d)        Sa aleaga si sa fie alesi in functiile de conducere din cadrul structurilor partidului;
e)        Sa fie alesi sau numiti in functii publice.

Art. 17. Indatoririle membrilor Partidului Romanilor din Europa:

a)        Sa cunoasca si sa respecte prevederile statutului, programul politic, documentele elaborate de forurile de conducere ale partidului,
b)        Sa promoveze doctrina si principiile partidului;
c)        Sa indeplineasca pentru partid o activitate potrivit pregatirii, aptitudinilor si experientei lor;
d)        Sa actioneze in vederea cresterii influentei partidului si atragerii de noi membri;
e)        Sa participe cu regularitate la activitatile forurilor din care fac parte;
f)        Sa informeze organizatiile din care fac parte cu privire la activitatea ce o desfasoara in functiile in care au fost alesi sau numiti;
g)        Sa nu aduca, prin comportamentul lor, in nicio imprejurare, prejudicii morale, politice sau de alta natura partidului;
h)        Sa plateasca la termen cotizatia si celelalte contributii stabilite. Membrii partidului care nu sunt la zi cu plata cotizatiei si a contributiilor datorate nu au drept de vot si nu pot candida pentru nicio functie in partid, de asemenea nu pot fi propusi de partid intr-o functie publica.

                                          SECTIUNEA IV.

                                 SANCTIUNI DISCIPLINARE.

Art. 18. Enumerare.

Membrii Partidului Romanilor din Europa, care prin activitatea lor aduc prejudicii imaginii partidului, savarsesc abateri de la prevederile statutului sau nu au o comportare demna si morala in societate,in functie de gravitatea si repetarea faptei, sunt pasibili de una din urmatoarele sanctiuni disciplinare:
a)        Atentionarea,
b)        Avertismentul scris;
c)        Suspendarea din functiile de conducere, pe o durata de la 3 luni la 4 ani;
d)        Interzicerea dreptului de a candida pentru functii de conducere, pe o durata de la 3 luni la 4 ani;
e)        Suspendarea calitatii de membru, pe o durata de la 6 luni la 2 ani;
f)        Revocarea din functiile de conducere ocupate;
g)        Retragerea sprijinului politic pentru functiile obtinute prin sprijinul partidului si obligatia de a demisiona in acel moment din acele functii;
h)        Excluderea din partid.

Art. 19. Aplicare.

Sanctiunile se aplica de comitetul organizatiei locale din care face parte membrul de partid, ca urmare a constatarilor proprii sau la propunerea Comisiei de Control sau de Arbitraj.
Sanctiunea excluderii din partid se face cu aplicarea prevederilor art. 16 din prezentul statut.

Art. 20. Caile de atac.

Impotriva sanctiunii disciplinare aplicata de comitetul organizatiei locale se poate face plangere, in termen de 30 zile de la data aplicarii sanctiunii, la biroul organizatiei de partid superioare celei care a aplicat sanctiunea.
Impotriva excluderii din partid se poate face contestatie, in termen de 30 zile de la aplicarea sanctiunii, la comitetul organizatiei de partid ierarhic superioara. Hotararea acestui organ este definitiva.

Art. 21. Cvorum.

Sanctiunile disciplinare se aplica cu votul majoritatii absolute a membrilor organului de conducere respectiv.

Art. 22. Ridicarea sanctiunilor.

Sanctiunile disciplinare pot fi ridicate de organul care le-a aplicat daca ,ulterior, apar dovezi clare de nevinovatie sau daca cel sanctionat are o comportare corespunzatoare.

                                     CAPITOLUL III.

                             ORGANIZAREA TERITORIALA.

                                       SECTIUNEA I.

                                 PRINCIPII GENERALE.

Art. 23. Structura organizatorica.

Partidul Romanilor din Europa se organizeaza si functioneaza la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale in urmatoarele forme:
a)        Organizatii locale, la nivel de comuna, oras, municipiu sau sector al Municipiului Bucuresti, precum si similar extern,
b)        Organizatii judetene, a Municipiului Bucuresti, precum si similar extern;
c)        Consilii regionale, constituite la nivelul regiunilor de dezvoltare;
d)        National.

Art. 24. Autonomie.

Organizatiile Partidului Romanilor din Europa beneficiaza la nivel teritorial si central, in intreaga lor activitate, de autonomie, cu respectarea statutului si a programului politic.

Art. 25. Adoptarea hotararilor.

Hotararile partidului si ale organizatiilor sale teritoriale se adopta cu votul majoritati membrilor prezenti, daca statutul nu prevede alfel. Hotararile adoptate sunt obligatorii pentru toti membrii organizatiei.

                                      SECTIUNEA II.

                           ORGANIZATIILE  LOCALE.

Art. 26. Organizatiile comunale, orasenesti, municipale, de sector ale Municipiului Bucuresti si similar extern.

Partidul Romanilor din Europa este structurat la nivel administrativ-teritorial in organizatii care cuprind un numar minim de 10 membri. Aceste organizatii se pot constitui la nivel de comuna, oras, municipiu, sector al Municipiului Bucuresti si similar extern. Actul de infiintare a organizatiei locale va fi aprobat de catre comitetul organizatiei judetene si similar extern a Partidului Romanilor din Europa.

Art. 27. Sectii satesti.

In comunele intinse, cu distante mari intre sate, se pot constitui sectii satesti, daca exista cel putin 5 membri in satul respectiv. In functie de conditiile locale, se pot infinta sectii care sa grupeze mai multe sate ale unei comune.

Art. 28. Grupele de partid.

In perioada campaniei electorale se pot constitui grupe de partid, pe raza centrelor si sectiilor de votare, cu atributii executive pe timpul campaniei.

Art. 29. Organele de conducere ale organizatiilor locale.

Organizatiile locale ale Partidului Romanilor din Europa au urmatoarele organe de conducere:
a)        Adunarea generala a membrilor.
b)        Comitetul organizatiei locale;
c)        In organizatiile cu peste 100 de membri, comitetul organizatiei locale poate alege un Birou Permanent, format din 5-7 membri.

Art. 30. Adunarea Generala.

Adunarea Generala este organul de conducere politica, organizatorica si administrativ-financiara a organizatiei locale. Adunarea Generala a membrilor Partidului Romanilor din Europa este:
a)        Ordinara,
b)        Extraordinara.
Adunarea generala ordinara se convoaca in primul trimestru al fiecarui an calendaristic. Ordinea de zi se anunta  cu doua saptamani inainte de data fixata.
Adunarea Generala ordinara se convoaca de catre comitetul organizatiei locale.
Adunarea Generala extraordinara este convocata ori de cate ori sunt de rezolvat probleme deosebite, de catre:
a)        Comitetul organizatiei locale si similar extern,
b)        La cererea unei treimi a membrilor organizatiei locale si similar extern;
c)        La cererea comitetului organizatiei judetene si similar extern.
In cazul organizatiilor locale cu un numar mai mare de 500 de membri, la adunarea generala vor participa delegati ai membrilor de partid, stabiliti pe baza unei norme de reprezentare de catre Comitetul organizatiei locale.

Art. 30. 1. Atribitiile adunarii generale.

Adunarea generala a membrilor organizatiei locale are urmatoarele atributii:
a)        Analizeaza, dezbate si aproba raportul de activitate al organizatiei pe perioada scursa de la ultima adunare generala si da descarcare de gestiune comitetului organizatiei,
b)        Stabileste numarul de membri titulari si membri supleanti pe care ii va avea comitetul organizatiei;
c)        Alege, prin vot secret, presedintele organizatiei, pe baza candidaturilor individuale;
d)        Alege, prin vot secret, membrii comitetului, pe baza unui scrutin in baza candidaturilor depuse. Comitetul alege, prin vot secret membrii biroului;
e)        Aproba programul de activitate pentru perioada urmatoare;
f)        Aproba bugetul de venituri si cheltuieli pentru perioada expirata si proiectul de buget pentru perioada urmatoare;
g)        Alege, prin vot secret, delegatii pentru conferinta judeteana sau a Municipiului Bucuresti,si similar extern dupa o norma de reprezentare stabilita de comitetul judetean sau al Municipiului Bucuresti ori similar extern;
h)        Aproba listele de candidati pentru alegerile locale corespunzatoare nivelului organizatiei, propuse de catre comitetul de conducere local si le supune spre definitivare si validare birourilor permanente judetene sau a Municipiului Bucuresti ori similar extern;
i)        In cazul unor aliante electorale se procedeaza conform protocolului incheiat;
j)        Dezbate toate problemele aflate pe ordinea de zi si adopta hotarari corespunzatoare;
k)        Indeplineste orce alte atributii stabilite in statut;
l)        Completeaza si modifica comitetul organizatiei locale.

Art. 30. 2. Conducerea adunarii generale.

Adunarea generala a membrilor organizatiei locale este condusa de presedintele in exercitiu al organizatiei sau de catre vicepresedinte (in lipsa presedintelui).
Desfasurarea lucrarilor este asigurata de un prezidiu si de un secretariat tehnic.

Art. 30. 3. Constituire.

Adunarea generala a membrilor oganizatiei locale este valabil constituita daca se prezinta majoritatea absoluta a membrilor organizatiei.
Daca nu se realizeaza acest cvorum, adunarea generala se va convoca la o alta data, stabilita de adunare, nu mai tarziu de doua saptamani, cand isi va putea desfasura lucrarile cu numarul de membri prezenti, dar nu mai putini de 1/3 din numarul total al membrilor organizatiei.

Art. 30. 4. Adoptarea hotararilor.

Hotararile adunarilor generale se iau cu majoritatea membrilor prezenti si se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de presedinte, secretar si membrii comisiei de validare.

Art. 31. Comitetul organizatiei locale.

Organizatiile locale ale Partidului Romanilor din Europa sunt conduse in intervalul dintre doua adunari generale de catre comitetul organizatiei locale.
Comitetul este compus din 5-15 membri titulari ( inclusiv presedintele, 1-3 vicepresedinti, 1-3 secretari) si 1-5 membri supleanti. Sunt membri de drept primarii si consilierii locali, membri ai P.R.E. Membrii supleanti pot participa la sedintele comitetului organizatiei locale, avand drept de vot consultativ. Comitetul organizatiei locale este ales pentru o perioada de doi ani. Sedintele comitetului organizatiei locale au loc periodic, de preferinta bilunar, si vor adopta hotarari valabile in prezenta majoritatii absolute a membrilor. Comitetul organizatiei locale este subordonat ierarhic organelor superioare de conducere ale Partidului Romanilor din Europa.
In cazul disponibilizarii unei functii, locul vacant va fi ocupat de unul din membrii supleanti in ordinea alegerii acestora.
Daca numarul membrilor comitetului organizatiei locale nu se completeaza pana la 2/3 din numarul stabilit de adunarea generala, se vor organiza noi alegeri pentru comitetul organizatiiei locale.
In intervalul dintre sedintele comitetelor organizatiei locale, presedintele organizatiei locale reprezinta organizatia la nivel local si asigura conducerea acesteia.

Art. 31. 1. Atributiile comitetului organizatiei locale.

a)        Alege vicepresedintii si secretarii prin vot secret.
b)        Aproba sau respinge cererile de primire in partid;
c)        Propune comitetului organizatiei judetene lista de candidati pentru consiliile locale si primarii;
d)        Organizeaza campaniile electorale la nivel local;
e)        Numeste reprezentantii partidului la sectiile de votare.

Art. 32. Conducerea sectiilor si grupelor de partid.

Sectiile satesti si grupele de partid sunt conduse de un comitet ales, format din trei persoane si sunt subordonate politic si administrativ organizatiei locale din care fac parte.
Membrii sectiilor satesti sau reprezentantii acestora participa la lucrarile adunarilor generale ale organizatiilor locale si pot fi alesi in Comitetul organizatiei locale sau in alte structuri ierarhic superioare.

                                       SECTIUNEA  III.

                             ORGANIZATIA  JUDETEANA, A MUNICIPIULUI BUCURESTI SI SIMILAR EXTERNA.

Art. 33. Organizatiile judetene sau orgnizatia Municipiului Bucuresti, precum si similar externe.

Organizatiile locale ale Partidului Romanilor din Europa de pe teritoriul unui judet, precum si similar externe, alcatuiesc organizatia judeteana, sau similar externa a partidului;
Organizatia Municipiului Bucuresti, precum si similar externa este formata din organizatiile locale de sector sau similar externe.

Art. 34. Organele de conducere.

Organele de conducere ale organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti si similar externa  a Partidului Romanilor din Europa sunt:
a)        Conferinta judeteana sau a Municipiului Bucuresti si similar externa,
b)        Comitetul organizatiei;
c)        Biroul permanent;
d)        Presedintele.

Art. 34. 1. Conferinta judeteana sau a Municipiului Bucuresti si similar externa.

Conferinta organizatiei judetene sau a Municipiului Bucuresti si similar externa este organul de conducere al acesteia.
Conferintele sunt:
a)        Ordinare, care se intrunesc anual pentru analiza activitatii politice si a darii de seama contabile; in cadrul acestora se adopta si programul de activitate pentru noul an.
b)        Extraordinare, care se intrunesc in cazuri bine justificate pentru a rezolva probleme urgente.
Conferintele ordinare sunt convocate de biroul permanent al comitetului organizatiei.
Conferintele extraordinare sunt convocate de:
a)        Biroul Permanent al comitetului organizatiei judetene,
b)        Biroul Permanent National al Partidului Romanilor din Europa;
c)        1/3 din organizatiile locale de pe teritoriul judetului, a Municipiului Bucuresti si similar externe.

La conferinta judeteana participa delegati desemnati prin vot de catre organizatiile locale proportional cu norma de reprezentare stabilita de Biroul Permanent al Comitetului judetean, a Municipiului Bucuresti sau similar extern.

Art. 34. 2. Atributiile Conferintei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe a Partidului Romanilor din Europa.

Atributiile Conferintei Organizatiei judetene a Municipiului Bucuresti precum si similar externe a Partidului Romanilor din Europa sunt:
a)        Analizeaza activitatea organizatiei in totalitate, si se pronunta prin vot asupra modului de realizare a programelor aprobate,
b)        Aproba raportul financiar-contabil al organizatiei, si da descarcare de gestiune comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern;
c)        Hotaraste masurile de realizare a programului si strategiei partidului la nivel judetean sau al Municipiului Bucuresti precum si similar externe pentru perioada urmatoare;
d)        Aproba procedura de vot pentru alegerea organelor de conducere la nivel judetean, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, conform regulamentului aprobat de Consiliul National;
e)        Alege, prin vot secret, presedintele organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, membrii comitetului organizatiei judetene sau ai Municipiului Bucuresti precum si similar extern, ai comisiei de arbitraj si ai comisiei de cenzori, stabilind numarul acestora potrivit statutului si regulamentelor;
f)        Dezbate si aproba rapoartele comisiei de cenzori si ale comisiei de arbitraj;
g)        Stabileste prin vot secret candidatii Partidului Romanilor din Europa pentru alegerile administratiei locale si la nivelul judetului precum si al Municipiului Bucuresti prin consultare cu organizatiile externe, find obligatoriu raportul de 1 la 1, (un membru din organizatia interna si un membru din organizatia externa);
h)        Completeaza si modifica comitetul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern;
i)        In cazul unor aliante electorale se procedeaza conform protocolului incheiat.

Art. 34. 3. Participanti.

La lucrarile conferintei organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa participa:
a)        Delegati de drept: Presedintele organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum similar extern, si membrii comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum similar extern,
b)        Delegati alesi de catre organizatiile locale pe baza normei de reprezentare, stabilita de biroul permanent judetean, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, proportional cu numarul de membrii si numarul de voturi obtinut la ultimele alegeri locale, (la organizatiile judetene si a Municipiului Bucuresti). Lucrarile Conferintei se desfasoara in prezenta majoritati simple a delegatilor desemnati.

Art. 34. 4. Desfasurarea lucrarilor conferintei.

Conferinta judeteana, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, este condusa de un prezidiu, ajutat de un secretariat tehnic. Componenta prezidiului si a secretariatului tehnic este stabilita de comitetul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa.
Pentru stabilirea valabilitatii statutare a conferintei si a hotararilor ce se vor adopta se alege si o comisie de validare. Componenta comisiei de validare este aprobata de catre delegatii la conferinta.

Art. 34. 5. Adoptarea hotararilor.

Hotararile conferintei judetene a Municipiului Bucuresti precum si similar externe se adopta cu votul majoritati simple a membrilor prezenti si se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de presedinte, secretariat si membrii comisiei de validare.
Conferinta stabileste cu aceiasi majoritate daca votul hotararilor sale va fi deschis sau secret, cu exceptia acelora pentru care statutul prevede obligatoriu votul secret.

Art. 35. Comitetul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern.

Comitetul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, este organul de conducere a activitatii organizatiei, ales de conferinta judeteana dintre delegati, si isi desfasoara activitatea in intervalul dintre conferinte. Comitetul organizatiei judetene, al Municipiului Bucuresti precum si similar extern este ales pe o perioada de 2 ani.
Conferintele judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, anuale pot face completari sau modificari in componenta comitetului.

Art. 35. 1. Componenta Comitetului.

Comitetul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern este compus dintr-un numar de 21- 41 membrii titulari (intre acestea presedintele ales de conferinta) si 7- 11 membrii supleanti, alesi de catre delegatii prezenti la conferinta, dupa procedura de vot aprobata de acesta. Sunt membrii de drept presedintele, respectiv vicepresedintele consiliului judetean, consilieri judeteni sau ai Municipiului Bucuresti si primarii din judet, membrii P.R.E. Comitetul ales in compunerea aprobata de conferinta la prima sa sedinta, care are loc in cel mult 24 de ore, alege prin vot secret, Biroul Permanent Judetean, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern.

Art. 35. 2. Atributiile Comitetului Organizatiei Judetene, a Organizatiei Municipiului Bucuresti precum si similar externe.

a)        Reprezinta partidul fata de autoritatile locale si terti, poate deschide conturi in banci, raspunzand de gestionarea fondurilor respective,
b)        Aplica hotararile adunarii generale privind realizarea politici partidului;
c)        Adopta bugetul de venituri si cheltuieli;
d)        Elaboreaza strategia de campanie electorala pentru alegerile locale;
e)        Alege delegatii pentru Congresul Partidului Romanilor din Europa si desemneaza candidatii pentru organele centrale;
f)        Stabileste candidatii pentru alegerile administratiei locale la consiliul judetean, aproba propunerile organizatiilor locale pentru alegeri in consiliile comunale, orasenesti, municipale sau de sector ale Municipiului Bucuresti cu obligatia de a respecta norma de reprezentare de 1 la 1 solicitand candidati organizatiilor externe;
g)        Propune lista de candidati pentru alegerile parlamentare din judetul respectiv cu respectarea normei de 1 la 1 solicitand candidati organizatiilor externe si o inainteaza spre confirmare Biroului National Permanent;
h)        Analizeaza activitatea organizatiilor locale si a persoanelor cu functii de conducere in partid la nivel local inferior, precum si a membrilor partidului cu functii in administratia de stat sau in alte organe;
i)        Se intruneste lunar sau de cate ori este nevoie, la convocarea biroului permanent al comitetului sau a presedintelui organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe;
j)        Solutioneaza problemele ivite in cadrul organizatiilor locale referitor la conduita membrilor de partid sau la abaterile de la prevederile statutului;
k)        Hotaraste prin votul majoritati membrilor, cooptarea de noi membrii, din randul personalitatilor locale;
l)        Hotararile comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe se adopta cu votul majoritati absolute a celor prezenti.

Art. 36. Biroul permanent al comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern.

Biroul permanent al comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, este format din 11- 15 membrii:
-        Presedinte,
-        3 vicepresedinti;
-        1 secretar;
-        1 trezorier;
-        Presedintele organizatiei de tineret, judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern;
-        Membrii alesi.

Art. 36. 1. Atributiile biroului permanent al comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe.

a)        Asigura conducerea curenta a organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, intrunindu-se bilunar sau de cate ori este cazul,
b)        Tine evidenta membrilor si organizatiilor din judet a Municipiului Bucuresti precum si similar externa;
c)        Convoaca intrunirea comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa;
d)        Asigura legatura cu organizatiile locale subordonate si cu forurile nationale ale partidului;
e)        Elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli si il supune spre aprobare;
f)        Numeste reprezentantul partidului in biroul electoral de circumscriptie.

Art. 37. Presedintele organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern.

a)        Reprezinta organizatia in relatiile cu autoritatile publice si cu tertii si coordoneaza conducerea curenta a acesteia in perioadele dintre sedintele biroului permanent,
b)        Convoaca lucrarile biroului permanent judetean, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, ale comitetului organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern;
c)        Prezideaza sedintele forurilor la care participa.

Art. 38. Comisia de cenzori.

La nivelul organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, se constituie comisia de cenzori din 3 membri activi si 2 supleianti alesi pe durata de 4 ani, care isi desemneaza un presedinte si un secretar.
Comisia de cenzori are obligatia sa efectueze verificarea gestiunii organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, a organizatiilor locale, cel putin o data pe trimestru.
Rezultatul controlului se consemneaza in procese-verbale pe baza carora se intocmesc referate pentru informarea conferintei organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe.
In cazul constatarii unor abateri si prejudicii, comisia va sesiza comitetul organizatiei respective pentru a lua masuri de indreptare, de recuperare a prejudiciilor si, eventual, de aplicare de sanctiuni.
Persoanele alese in comisia de cenzori nu pot fi alese in alte organe de conducere ale organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, sau locale ale partidului.

Art. 39. Comisia de arbitraj.

Comisia de arbitraj a organizatiei judetene,a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, este constituita prin votul delegatilor la conferinta organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa si este compusa din 5 membri titulari si 2 membri supleanti, alesi pe o durata de 4 ani.
Comisia alege dintre membrii sai un presedinte si un secretar.
Comisia organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externa, are urmatoarele atributii:
a)        Mediaza diferendele dintre membrii organizatiilor locale (in situatia cand, la nivelul organizatiei locale, nu s-a constituit comisie de arbitraj proprie),
b)        Analizeaza diferendele dintre membrii organizatiilor locale si conducerea organizatiei judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe;
c)        Cerceteaza abaterile fata de prevederile statutului savarsite de membrii de partid din organizatia judeteana, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, care nu au fost rezolvate de comitetele organizatiilor locale, judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe;
d)        Solutioneaza plangerile inpotriva hotararilor comitetelor locale de respingere a primiri in partid. Comisia isi intocmeste un regulament propriu de organizare si functionare, pe baza caruia se va efectua arbitrajul conform procedurii stabilite, asigurand partilor posibilitatea de a fi ascultate si de a administra probe.

Dezbaterile comisiei de arbitraj nu sunt publice. Daca se constata abateri de la prevederile statutului Partidului Romanilor din Europa, vor fi comunicate conducerii organizatiei din care fac parte membrii in cauza, propunandu-se aplicarea de sanctiuni.

                              SECTIUNEA  IV.

                       CONSILIILE REGIONALE.

Art. 40. Definire

Consiliile regionale sunt reuniuni asociative, constituite la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare, ale conducerilor organizatiilor judetene si ale reprezentantilor Partidului Romanilor din Europa in autoritatile administratiei publice locale din judetele componente.
Consiliile regionale actioneaza pentru asigurarea si stimularea cooperarii in actiunile politice ale Birourilor Permanente Judetene.

Art. 40. 1. Membrii.

Din partea fiecarui judet component sunt membri in Consiliile Regionale:
-        Presedintele organizatiei judetene, al P.R.E.
-        Un vicepresedinte desemnat de fiecare birou permanent judetean, al P.R.E.
-        Presedintele sau vicepresedintele Consiliului Judetean, membru al P.R.E.
-        Primarii si viceprimarii de municipii, membrii P.R.E.
-        Membrii Consiliilor Regionale aleg, la propunerea secretarului general, un coordonator regional.

Art. 40. 2. Modul de lucru.

Consiliile Regionale se reunesc trimestrial sau de cate ori este nevoie, la convocarea coordonatorului regional, pentru a dezbate posibilitatea implicarii membrilor partidului in solutionarea problematicii dezvoltarii economico-sociale durabile a regiunii respective. Punctele de vedere si concluziile se supun atentiei Biroului Permanent National.
Reuniunile Consiliilor Regionale se desfasoara, prin rotatie, in judetele ce fac parte din respectiva regiune de dezvoltare.

                             CAPITOLUL IV.

                   ORGANIZARE  NATIONALA.

                               SECTIUNEA  I.

                                CONGRESUL.

Art. 41. Definire.

Congresul Partidului Romanilor din Europa este forul suprem de conducere si decizie si este constituit din:
-        Delegati alesi prin vot secret de catre conferintele organizatiilor judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, pe baza normei de reprezentare stabilita de Biroul Permanent National, in functie de numarul de membrii si numarul de voturi obtinut la alegerile locale si parlamentare.
-        Delegati de drept, care sunt membrii Consiliului National.

Congresul Partidului Romanilor din Europa se convoaca in sedinte ordinare o data la 4 ani de Consiliul National sau in sedinte extraordinare de catre cel putin 1/3 din numarul total de organizatii judetene, precum si similar externe ale partidului.
Hotararile adoptate de Congresul Partidului Romanilor din Europa sunt obligatorii pentru toti membrii organizatiilor partidului.

Art. 41. 1. Componenta.

Congresul Partidului Romanilor din Europa are urmatoarele atributii:
a)        Dezbate si hotaraste asupra rapoartelor prezentate cu privire la activitatea partidului in perioada dintre congrese, si da descarcare de gestiune Biroului Permanent National,
b)        Stabileste orientarea politica generala a partidului pentru perioada urmatoare de activitate, si mandateaza Biroul Permanent National pentru punerea sa in aplicare;
c)        Alege, prin vot secret, presedintele, primvicepresedintele si secretarul general;
d)        In cazul votului pe baza de motiuni, alege membrii Biroului Permanent National;
e)        Alege, prin vot secret, din randul delegatilor la Congres, membrii Consiliului National. Acestea se retrag in prima sa sedinta si aleg direct pe functii membrii Biroului Permanent National;
f)        Alege prin vot secret, membrii Comisiei Nationale de Cenzori si ai Comisiei Nationale de Arbitraj;
g)        Hotaraste dizolvarea partidului;
h)        Adopta orice hotarari asupra problemelor ce i-au fost supuse spre aprobare sau care au reiesit din dezbaterile Congresului.

La lucrarile Congresului Partidului Romanilor din Europa pot participa si invitati stabiliti de Biroul Permanent National.

Art. 41. 2. Functionare.

Congresul este intrunit statutar in prezenta a 2/3 din numarul delegatilor desemnati, la prima convocare, a jumatate plus unul la a doua convocare, in termen de 60 de zile de la prima. Daca la a treia convocare in termen de 90 de zile de la a doua, nu se prezinta jumatate plus unul din delegati, partidul este autodizolvat. Ordinea de zi si documentele supuse dezbaterii sunt stabilite de catre Biroul Permanent National al Partidului Romanilor din Europa si se comunica organizatiilor judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, cu minim 30 de zile inainte de data stabilita pentru Congres, prin grija secretarului general al Biroului Permanent National. In acelasi termen, data, ora si locul desfasurarii Congresului vor fi publicate intr-un cotidian national.
Lucrarile Congresului sunt deschise de presedintele Partidului Romanilor din Europa si sunt conduse de un prezidiu ales prin vot deschis de catre participantii la Congres.
Congresul alege, prin vot deschis, urmatoarele organisme de lucru:
a)        O comisie de validare, compusa din 7 membri, care valideaza mandatele celor cu drept de vot prezenti, stabileste daca este intrunit cvorumul statutar pentru desfasurarea lucrarilor Congresului, stabileste daca hotararile Congresului au intrunit numatul de voturi statutar pentru a fi adoptate, numara voturile, ii valideaza pe cei alesi si semneaza procesul-verbal de stabilire a rezultatelor alegerilor,
b)        Comisii pe probleme;
c)        Secretariatul tehnic al Congresului care va inregistra desfasurarea tuturor lucrarilor si va pregati materialele necesare operatiunilor de alegere a noilor foruri de conducere ale partidului.
Hotararile Congresului se adopta cu votul majoritatii delegatilor prezenti in sala, sub conditia participarii la vot a cel putin jumatate plus unul din numarul total al delegatilor cu drept de vot.
Alegerea organelor de conducere se face numai prin vot secret.

                                SECTIUNEA  II.

                             CONSILIUL NATIONAL.

Art. 42. Definire.

Consiliul National al Partidului Romanilor din Europa este forul de conducere al partidului pe perioada dintre doua Congrese.

Art. 42. 1. Constituire - Durata.

Consiliul National al Partidului Romanilor din Europa este ales pe o perioada de 4 ani de catre Congres si se constituie din:
a)        Membri de drept:
1.        Membrii Biroului Permanent National,
2.        Presedintii in functie ai organizatiilor judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe;
3.        Demnitarii partidului (parlamentari, ministri, secretari de stat in exercitiiu, membri P.R.E. si cei asimilati lor, presedinti de consilu judetean, vicepresedinti de condiliu judetean, primarii municipiilor, membrii P.R.E.;
4.        Trei membri ai Organizatiei de Tineret, desemnati conform prevederilor din Regulamentul de organizare si functionare a T.R.E.;
5.        Coordonatorii regionali;
6.        Membrii desemnati de Comitetele organizatiilor judetene, a Municipiului Bucuresti precum si similar externe, dupa norma de reprezentare stabilita de Biroul Permanent National, in conformitate cu rezultatele electorale.
b)        Membrii alesi:
1.        Congresul Partidului Romanilor din Europa alege un numar de 30 de membrii.

Art. 42. 2. Convocare.

Consiliul National al Partidului Romanilor din Europa se convoaca de catre Presedintele partidului, in sedinte ordinare, semestrial, sau in sedinte extraordinare, atunci cand este necesar, de catre Biroul Permanent National sau la cererea a 1/3 din numarul membrilor sai.

Art. 42. 3. Atributii.

Consiliul National al Partidului Romanilor din Europa are urmatoarele atributii:
a)        Asigura conducerea partidului in intervalul dintre doua Congrese, si duce la indeplinire hotararile adoptate de Congres,
b)        Aproba bugetul anual de venituri si cheltieli al partidului;
c)        Alege si revoca membrii Biroului Permanent National in caz de abateri grave, cu exceptia presedintelui, primvicepresedintelui si secretarului general;
d)        Aproba strategia propusa de Biroul Permanent National privind politica electorala la nivel national, cu prilejul alegerilor locale, parlamentare si prezidentiale;
e)        Alege, prin vot secret, cu majoritatea voturilor exprimate, candidatul Partidului Romanilor din Europa la Presedentia Romaniei si candidatii la functiile de Primministru, Ministru si cele asimilate functiei de ministru;
f)        Decide aupra aliantelor electorale;
g)        Hotaraste asupra fuziunii cu alte partide politice;
h)        Analizeaza activitatea grupurilor parlamentare din Senat si Camera Deputatilor, precum si a echipei guvernamentale a P.R.E.;
i)        Hotaraste asupra politicii generale a partidului;
j)        Aproba, la propunerea Biroului Permanent National, regulamentul privind desfasurarea alegerilor in cadrul partidului, si criteriile de intocmire a listelor pentru alegerile parlamentare;
k)        Decide asupea problemelor importante din punct de vedere politic si administrativ ale partidului, intre congresele partidului;
l)        Convoaca Congresul Partidului.

                                 SECTIUNEA  III.

                  BIROUL  PERMANENT  NATIONAL.

Art. 43. Definire.

Biroul Permanent National al Partidului Romanilor din Europa este organul permanent de conducere a activitatii partidului intre doua sedinte consecutive ale Consiliului National.

Art. 43. 1. Compunere.

Din Biroul Permanent National fac parte:
a)        Presedintele, prim-vicepresedintele si secretarul general, alesi de Congresul partidului,
b)        Trezorierul;
c)        Presedintele Organizatiei de Tineret a P.R.E.;
d)        11 vicepresedinti, care coordoneaza departamentele de specialitate ale partidului;
e)        La propunerea presedintelui pot fi cooptati pana la 8 noi membrii din personalitatile vieti publice.

Art. 43. 2. Convocare.

Biroul Permanent National se intruneste saptamanal sau de cate ori este nevoie, la convocarea Presedintelui, a prim-vicepresedintelui sau a jumatate plus unul dintre membrii sai.
Sedintele Biroului Permanent National sunt conduse de Presedintele partidului sau, in lipsa acestuia, de prim-vicepresedinte.

Art. 43. 3. Alegerea Biroului Permanent National.

Biroul Permanent National se alege in prima sedinta a Consiliului National, prin votul secret al majoritatii membrilor prezenti.

Art. 43. 4. Atributii.

Biroul Permanent National al Partidului Romanilor din Europa are urmatoarele atributii:
a)        Adopta strategia politica, proiectele si programele politice,
b)        Dispune efectuarea unor analize si hotaraste masurile necesare pe baza concluziilor ce ii sunt prezentate;
c)        Confirma candidaturile pentru alegerile parlamentare, la propunerile Comitetelor organizatiilor judetene, a Municipiului Bucuresti, cu respectarea normei de reprezentare, privind organizatiile externe. In cazul aliantelor electorale, stabilirea candidaturilor se va face conform protocolului de constituire a aliantei;
d)        Intocmeste bugetul de venituri si cheltueli al partidului;
e)        Elaboreaza regulamentul sedintelor sale, ale Consiliului National si regulamentul desfasurarii lucrarilor Congresului;
f)        Aproba regulamentul de organizare si functionare a Organizatiei de Tineret si ale organizatiilor profesionale;
g)        Stabileste cuantumul cotizatiilor, precum si cota de contributie a demnitarilor, primarilor si consilierilor, membrii P.R.E. la veniturile partidului;
h)        Aplica sanctiuni, in conformitate cu prevederile din statut;
i)        Suspenda din functie organele de conducere ale organizatiilor in cazul unor abateri sau pentru inactivitate, dispunand noi alegeri sub supravegherea unui reprezentant al sau;
j)        Indeplineste orce alte atributii prevazute de statut sau incredintate de Consiliul National;
k)        Pina la primul Congres intrunit dupa inregistrarea partidului, Biroul Permanent National indeplineste si atributiile Consiliului National;
l)        Pana la primul Congres  al Partidului Romanilor din Europa, intrunit dupa inregistrarea partidului, Biroul Permanent National este format din grupul de initiativa constituit in Spania (Madrid) iar presedinte partidului este Ing.ec. Ioan Moldovan.




Art. 44. Structura departamentelor de specialitate.

1.        Departamentul de organizare si strategii politice.
2.        Departamentul pentru resurse umane si politici sociale.
3.        Departamentul pentru imagine si relatii cu mass-media.
4.        Departamentul pentru relatii internationale.
5.        Departamentul pentru administratie publica.
6.        Departamentul pentru politici economice.
7.        Departamentul pentru politici in justitie, siguranta nationala, ordine publica.
8.        Departamentul pentru politici in agricultura, silvicultura, mediu si dezvoltare rurala.
9.        Departamentul pentru relatii cu sindicatele, patronat, organizatii neguvernamentale si societatea civila.
10.        Departamentul pentru politici in educatie, cultura, culte, minoritati si sport.
11.        Departamentul electoral.

                                       SECTIUNEA  IV.

                                       PRESEDINTELE.

Art. 45. Presedintele.

Presedintele Partidului Romanilor din Europa reprezinta partidul in relatiile interne si externe.
Presedintele partidului are urmatoarele atributii:
a)        Reprezinta partidul in relatiile oficiale,
b)        Face declaratii in numele partidului;
c)        Convoaca si prezideaza sedintele Biroului Permanent National, si prezideaza orce alte foruri de conducere ale partidului la care participa;
d)        Numeste si revoca purtatorul de cuvant al partidului;
e)        Numeste si revoca trezorierul partidului;
f)        Sesizeaza Consiliul National cu privire la luarea unor masuri disciplinare;
g)        Isi numeste consilieri politici, pe care-i poate invita la sedintele Biroului Permanent National, cu rol consultativ;
h)        Convoaca Consiliul National;
i)        Semneaza listele de candidati pentru alegerile parlamentare;
j)        Daca functia de presedinte devine vacanta sau presedintele este in inposibilitatea de a o exercita, interimatul este asigurat de prim-vicepresedintele partidului;
k)        In caz de vacanta a postului de presedinte (demisie, deces), Biroul Permanent National, in termen de 6 luni, convoaca Congresul extraordinat pentru alegerea unui nou presedinte.

Art. 46. Prim-vicepresedintele.

Prim-vicepresedintele indeplineste atributiile ce revin presedintelui in caz de absenta a acestuia de la sedintele forurilor nationale ale partidului, de delegare de competenta sau daca el este in imposibilitatea de a-si exercita atributiile.

                                 SECTIUNEA  V.

                       SECRETARIATUL  NATIONAL.

Art. 47. Secretariatul national.

Activitatea executiva a Biroului Permanent National este asigurata de un secretariat national, condus de secretarul national. Atributiile secretarului national si organizarea activitatii secretariatului se stabilesc prin regulament de functionare, aprobat de Biroul Permanent National.

                                    CAPITOLUL  V.

                            ORGANIZATII  SPECIALE.

Art. 48. Organizatia de Tineret.

In cadrul Partidului Romanilor din Europa se constituie cu activitate specifica, Organizatia de Tineret, denumita Tineretul Romanilor din Europa (prescurtat T.R.E.), cu scopul de a incuraja si promova initiativele tinerilor si participarea acestora la viata politica.
Organizarea si functionarea Organizatiei de Tineret se va face dupa un regulament aprobat de Biroul Permanent National.

Art. 48. 1. Componenta.

Organizatia de Tineret a Partidului Romanilor din Europa cuprinde membrii de partid cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani.
Inscrierea in Organizatia de Tineret se face pe baza unei adeziuni scrise, aprobata in comitetul organizatiei de tineret respective.
Din Organizatia de Tineret pot face parte si tineri intre 16 si 18 ani, care vor fi pastrati in evidenta Organizatiei de Tineret pana la implinirea varstei de 18 ani.

Art. 48. 2. Resurse.

Organizatiile Partidului Romanilor din Europa vor sprijini politic si material activitatea Organizatiilor de Tineret.
Organizatiile de Tineret isi vor putea asigura din cotizatii, donatii sau activitati proprii, fonduri suplimentare necesare activitatii, gestionarea acestora fiind de competenta Organizatiei de Tineret respective.
Organizatiile de Tineret se subordoneaza conducerilor organizatiilor teritoriale din care fac parte si sunt coordonate de organizatia centrala.

Art. 48. 3. Afiliere.

Organizatia de Tineret a Partidului Romanilor din Europa se poate afilia la organizatiile internationale de tineret, si colabora cu acestea in baza aprobari Biroului Permanent National.

Art. 49. Organizatii Profesionale.

Organizatiile Profesionale sunt structuri constituite pentru abordarea problemelor specifice, functionand dupa regulamente proprii, adoptate de Biroul Permanent National.

                                  CAPITOLUL  VI.

                          COMISIILE  NATIONALE.

                                    SECTIUNEA  I.

                       COMISIA  NATIONALA DE ARBITRAJ.

Art. 50. Compunere.

Pentru solutionarea diferendelor ce se ivesc in activitatea partidului, se constituie o Comisie Nationala de Arbitraj, formata din 5 membrii titulari si trei supleanti, alesi de Congresul partidului.
Comisia alege dintre membrii sai titulari, un presedinte, un vicepresedinte si un secretar.

Art. 50. 1. Atributii.

Comisia Nationala de Arbitraj are urmatoarele atributii:
a)        Solutioneaza, la sesizare, incalcarile statutului sau alte abateri politice sau disciplinare, comise de membrii comitetelor judetene sau de membrii Biroului Permanent National ori diferendele dintre acestia. In cazul in care se constata asemenea incalcari sau abateri, se va propune Biroului Permanent National aplicarea de sanctiuni,
b)        Solutioneaza, in calitate de instanta de apel, contestatiile inpotriva hotararilor comisiilor judetene de arbitraj.

Art..50. 2. Procedura.

Arbitrajul se face cu respectarea procedurii prevazute la art. 39.
Hotararile Comisiei Nationale de Arbitraj se pronunta in terman de 30 de zile de la sesizare, termen pe care il poate prelungi o singura data.
Hotararile Comisiei pot fi revizuite in ultima instanta de Consiliul National.

                                  SECTIUNEA  II.

                COMISIA  NATIONALA  DE  CENZORI.

Art. 51. Compunere.

Comisia Nationala de Cenzori este formata din 5 membrii titulari si 3 supleanti, alesi de Congres.
Comisia alege dintre membrii sai titulari un presedinte, un vicepresedinte si un secretar, cu majoritatea voturilor membrilor.

Art. 51. 1. Atributii.

Comisia Nationala de Cenzori exercita din oficiu si la sesizare, controlul gestionarii patrimoniului organizatiei centrale si a celorlalte organizatii ale partidului, inclusiv a Organizatiei de Tineret, consemnand rezultatul controlului in procese-verbale de constatare.
In cazul in care se constata abateri si prejudicii, Comisia Nationala de Cenzori va sesiza de indata, dupa caz, Comitetul Judetean, a Municipiului Bucuresti precum si similar extern, sau Biroul Permanent National.
Comisia Nationala de Cenzori va prezenta un raport asupra activitatii sale, facand propuneri de inbunatatiere a activitatii administrativ-financiar-contabile a partidului, cu ocazia desfasurarii lucrarilor Congresului.

                              CAPITOLUL  VII.

                     FINANTELE  PARTIDULUI.

Art. 52. Veniturile partidului.

Veniturile partidului se constituie din:
a)        Cotizatii,
b)        Donatii si legate;
c)        Venituri provenite din alte activitati si servicii, in conditiile legii;
d)        Subventii de la bugetul de stat.
Veniturile partidului vor fi folosite pentru desfasurarea activitatii acestuia, in conditiile legii si ale prezentului statut.

Art. 53. Atributii financiar-contabile.

Evidenta mijloacelor materiale si financiare, gestionarea acestora se tine conform legii.
Birourile permanente ale organizatiilor judetene si Biroul Permanent National vor desemna persoanele inputernicite sa aprobe operatiunile financiar-contabile si trezorierul organizatiei.
Organizatiile judetene au obligatia de a vira lunar la bugetul partidului o cota-parte din veniturile lor, cota ce va fi stabilita de catre Consiliul National. Veniturile partidului vor fi folosite pentru desfasurarea activitatii acestuia in conditiile legii.

                              CAPITOLUL  VIII.

                  DISPOZITII  FINALE  SI TRANZITORII.

Art. 54. Alegeri.

Alegerile forurilor de conducere la toate nivelurile de organizare a partidului se face prin vot secret. Regulamentul de desfasurare a alegerilor va fi elaborat prin grija secretarului general si aprobat de Biroul Permanent National.

Art. 55. Candidaturi.

Biroul Permanent National, cu un an inainte de data alegerilor, desemneaza comisia pentru selectarea candidatilor. Comisia va supune spre aprobare Consiliului National criteriile de selectare a candidatilor pe baza de grila, care face parte integranta din regulamentul privind desfasurarea alegerilor.

Art. 56. Reorganizari.

In cazul reorganizarilor administrativ-teritoriale, organizatia locala din orasul resedinta de judet devine de drept organizatie judeteana, pana la convocarea conferintei judetene.

Art. 57. Incetarea activitati partidului.

Partidul isi inceteaza activitatea prin autodizolvare sau in cazurile prevazute de art. 41.2. din statut si a legislatiei in vigoare la acea data.
Hotararea de autodizolvare a partidului se va adopta numai in cadrul unui Congres, cu votul a 2/3 din membrii prezenti cu drept de vot. Dupa adoptarea hotararii de autodizolvare, se va proceda la lichidarea patrimoniului partidului, conform legii.
Fuziunea cu alte partide se face conform protocolului incheiat.


Art. 58. Organizatiile Municipiului Bucuresti si similar externe.

Organizatia Mumicipiului Bucuresti si similar externa este echivalenta cu o organizatie judeteana iar organizatiile de sector ale Municipiului Bucuresti si similar externe sunt echivalente cu organizatiile municipale.

Art. 59. Regulamente.

Aplicarea prezentului statut va fi dezvoltata prin regulamente elaborate de foruri de conducere care reclama necesitatea detalierii, reglementarii statutare, pentru o structura organizatorica a partidului, si adoptate de forul ierarhic superior.

Art. 60. intrare in vigoare

Prevederile prezentului statut intra in vigoare de la data adoptarii.
Prezentul statut a fost adoptat la data de 08.11.2006.